Tullavgifter, skatter och moms vid beställning från Usa?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Tullavgifter, skatter och moms vid beställning från Usa?

Inlägg av Bengt »

Eftersom jag passerat de 50 och så sakta blir lite mer senil för varje dag så går fler o fel beställningar åt H-E :mrgreen:

Därför har jag nu en sån är extra - VERSION V3 (själv behövde jag en V2... :oops: )
http://www.saccitycorvette.com/COOLITv2.html

LÄS DETTA FÖRST : http://www.saccitycorvette.com/Before-O ... L-IT-.html

Säljes för 120$ - UTAN TULLAVGIFT ! :mrgreen:
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Matte-P
Rookie
Rookie

Inlägg av Matte-P »

Corinthian skrev:345or är väldigt brett, hehe.. och jag har svårt att tro dom är optimala för bankörning.. jag hade iaf svårt att få upp tempen i mina MPSC ZP på 335 bredd..
R888 finns ju nu i 325-bredd för överkomliga priser..
Japp, o skulle passa perfekt på mina 12,5'' men i värsta fall får det bli 325orna dock skulle det svida rejält iom att det finns 345or, bara så svårt att få hit dom. Om man bara kände någon i USA som kunde handla och skicka hit.

Mer mos så kommer tempen :)
Corinthian skrev:Min kam har specen LSA 117+3, Duration .226/.232, Lift .605/.615 (intake/exhaust).. och är anpassad för GM Performace ventilfjädrarna (CompCam 918), så allt håller och är besiktningsbar utan problem
Snäll pinne :) Tight split, borde ge en fin acceleration
Matte-P
Rookie
Rookie

Inlägg av Matte-P »

Bengt skrev: Har du kvitto på att tullen är betalt ? Summit betalar ingen tull åt dig.
Ibland kommer det en separat inbetalning på tullavgiften, man blir alltid lika glad :mrgreen:

Ibland betalar man tullen via kort när speditionsfirman ringer, ibland när man hämtar ut
paketet på konsum, ibland när speditionskillen står utanför din dörr o ibland så kommer
det ett icke önskvärt brev 2 veckor efteråt med ett inbetalningskort :|
Leverantören pröjsar dock aldrig tull åt dig.
+1!
Meatos
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Meatos »

Ja det är inklusive allt. Fick med fakturan på tullen när jag mottog paketet från dhl.
300 dollar betalt till summit alltså 2000kr + 490 införselmoms + 100 utläggsersättning = 2590kr

Kan tilläggas att jag beställde i måndags och fick det i handen idag genom DHL express. Rätt bra med 3 dagar för 20 dollar extra. Annars brukar det ta runt 3 veckor om man tar det billigaste.
Handlar regelbundet från staterna och tycker det funkar riktigt bra

Bengt skrev:
Meatos skrev:Fick paket från summit idag.
Kostade exakt 300 dollar med frakt blev 2590kr tullat ock klart. Blev alltså endast 8.7kr / dollar
Har du kvitto på att tullen är betalt ? Summit betalar ingen tull åt dig.
Ibland kommer det en separat inbetalning på tullavgiften, man blir alltid lika glad :mrgreen:

Ibland betalar man tullen via kort när speditionsfirman ringer, ibland när man hämtar ut
paketet på konsum, ibland när speditionskillen står utanför din dörr o ibland så kommer
det ett icke önskvärt brev 2 veckor efteråt med ett inbetalningskort :|
Leverantören pröjsar dock aldrig tull åt dig.
Medlemsnummer 3955
TeeITHigh
Nykomling
Nykomling

Inlägg av TeeITHigh »

Skaffa en adress på myus.com och beställ prylarna dit. När du ska ta hem det därifrån så ber du dom märka godset som "Repair".
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

fick min nya Kam från vette-air igår...
kostade $430 så totalen blev 4064:- (3703:- kam & 361:- importavgift), dvs 9,45:- dollarn.
Slutgiltiga spec'en blev: LSA 117 (overlap -3,7), Duration .224/.236, Lift .615/.622
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torch Red »

Hej,
Jag behövde nya däck till min Grand Sport. Framdäcken köpte jag på reifen.com. Snabb leverans och bra pris. Bakdäcken har jag inte lyckats köpa från dem trots tre försök nu i år. Därför beställde jag dem från tirerack.com i USA förra måndagen (24 mars) Idag kom det ena och imorgon kommer det andra via Fedex. Däcken kostade 429 USD styck, frakten 253 USD. Totalpris 1111 USD. Hemma blev det 9 691 SEK när tull och moms på 2 352 SEK var betalt. Alltså USD = 8,72. 4 845 SEK/st är lite billigare än de strax under 6 000 SEK/st som jag fått som pris när jag ringer runt. Nu har jag 4 nya Michelin Pilot Super Sport hemma för totalt 13 500 SEK. Helt OK. Sen tillkommer montering men nu kan jag välja den som är bäst på att montera däck utan att de behöver leta efter däcken
Matte-P
Rookie
Rookie

Inlägg av Matte-P »

Matte-P skrev:Just nu jagar jag R888 i 345/30R19, dessa säljs endast i USA och ingen av dom handlarna som har eller kan skaffa dessa däck skickar till Europa. Enda alternativet jag kan komma på är att ta dom genom ShopUSA men är väldigt tveksam till detta, har aldrig testat dom samt på grund av däckens storlek så blir det volympåslag och det blir allt annat än billigt. Tips på annat sätt att få hem dom?
Nån annan kanske som är intresserad av dessa däck? Kanske man kan gå ihop och hitta en lösning att få hit dom..
Tog dom genom ShopUSA, tog ett tag men kom fram till slut, dollarpriset ca 11,6 :- än så länge.

Bild
Krillebeijer
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Krillebeijer »

Hej igen! Nu fick jag grejerna från CorvetteCentral. Leveranstiden var exakt en vecka och dollarpriset med alla tullavgifter och annat elände blev ganska exakt 10kr.
Är mycket nöjd över bemötandet och CorvetteCentrals kundservice. Kommer defenitivt handla av dom igen!
Skriv svar