Hur vass kam går det att besikta med?
Hur vass kam går det att besikta med?
Hur vass kam går det att ha i en ls2 och att den går genom besiktningen?
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 513
- Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
- Ort: STOCKHOLM
Re: Hur vass kam går det att besikta med?
Vad har du för motor LS2/3/7/9 ?n_brio1 skrev:Hur vass kam går det att ha i en ls2 och att den går genom besiktningen?
- ak-racing.se
- Corvettefantast
- Inlägg: 167
- Blev medlem: fre jul 05, 2013 22:55
- Ort: Spånga
- Kontakt:
Re: Hur vass kam går det att besikta med?
Vi har använt en CompCam 224/222 114LSA, den brukar vara vara på gränsen att gå igenom. Den ger omkring +25-30hk men som alltid beror det lite på vad du har på insugs och avgassidan.n_brio1 skrev:Hur vass kam går det att ha i en ls2 och att den går genom besiktningen?
Problemet är inte Co utan HC, gränsen är 100. Med denna kam och lite beroende på vilka kattar man har brukar ligga mellan 50-90.
Re: Hur vass kam går det att besikta med?
Jag har compcam 54-444-11 den klara precis bilprovningen...där går nog gränsen för ls2...har ls3 själv.effekten blev 40 hk på driven extra.
Det bästa är ju gången.....härlig tomgång
Det bästa är ju gången.....härlig tomgång

Re: Hur vass kam går det att besikta med?
Det är en ls2 som jag tänkt att montera kompressor på så det är ju iof inte en sug kam, det kanske spelar roll
- ak-racing.se
- Corvettefantast
- Inlägg: 167
- Blev medlem: fre jul 05, 2013 22:55
- Ort: Spånga
- Kontakt:
Re: Hur vass kam går det att besikta med?
En compcam 54-444-11 har 224/230 114LSA och det är ett gränsfall på en LS3, en LS2 har mindre volym vilket gör det svårare men det beror lite på hur bra kattar man har.
Ett säkert kort är GM Original LS9 kam (211/230 122.5LSA) om du ska köra överladdat och ha lika fin gång som en originalbil.
Vill du ha lite vassare kompressorkam så är Lingenfelters GT9 kam med 215/247 .629/.656 121LSA helt suverän och den har lika lugn och fin tomgång som original så du kan fortfarande ha tomgång på 600rpm med en automatväxlad bil.
Ett säkert kort är GM Original LS9 kam (211/230 122.5LSA) om du ska köra överladdat och ha lika fin gång som en originalbil.
Vill du ha lite vassare kompressorkam så är Lingenfelters GT9 kam med 215/247 .629/.656 121LSA helt suverän och den har lika lugn och fin tomgång som original så du kan fortfarande ha tomgång på 600rpm med en automatväxlad bil.
Re: Hur vass kam går det att besikta med?
Och Ls9 kammen är löjligt billig
jag tror jag gav 100 usd.
jag tror jag gav 100 usd.
Re: Hur vass kam går det att besikta med?
oj 100 dollar.......400 dollar får jag ge och hur den öppnar och stänger har inget med priset att göra......
men 116 lsa och upp är att rekomendera för överladdning....114 lsa funkar oxå men inte under det enligt dem som gör superchargers:)
men 116 lsa och upp är att rekomendera för överladdning....114 lsa funkar oxå men inte under det enligt dem som gör superchargers:)