Om vetten tutar tre gånger så säger den till dig att du har slagit av tändningen, öppnat dörren, stängt dörren med FOBen kvar i bilen.
(Så att man inte glömmer kvar nyckeln i, så att bilen förblir olåst när man går därifrån)
Tror det går att slå av den funktionen i menyn någonstands "key reminder" eller nåt tror jag den heter. Men den kan ju vara bra att ha.
Fidde skrev:Jag har aldrig Foben liggandes i bilen, har den alltid i fickan och det är inte alltid den tutar tre gånger innan den tutar en gång för att låsa.
Den tutar 3ggr när du kliver ur och inte har lagt i backen.
Har för mig du kan ändra det till lampblink eller ljudlöst på instrumentpanelen under "options"
Min tutar i alla fall om jag lämnar foben i bilen och stänger dörren... Detta är på en 2005 A4:a. Detta är kopierat ur manalen...
"Lockout Protection
Your vehicle can be programmed to sound the horn
three times and unlock the driver’s door when both
doors are closed and there is a keyless access
transmitter inside the vehicle. When the driver’s door is
opened, the key in reminder chime will sound
continuously. The vehicle will remain locked only when
at least one transmitter has been removed from the
vehicle and both doors are closed. See
DIC Vehicle
Personalization on page 3-67"
.
Tror inte det är kontakterna eftersom när jag har lagt i backen kommer det upp, tror det står intrusion sensor, i displayen och låser samtidigt upp dörrarna.
När jag sen stänger dörren tutar det ibland tre gånger innan det tutar en gång för att låsa.
3 Tut.
Hej Fidde!
Om du har "fobben" i fickan när du stänger dörren och står för nära så tutar den .bilens tuta altså.
åtminstone min C6a,gör så.
Hälsningar Lennart (654)
Hej Lennart!
Det konstiga är att det inte är varenda gång som den tutar tre gånger innan den tutar en gång för låsning.
Jag hade ett tag en liten ide' om att det var när rutorna var nere, men den teorin sprack rätt fort.
Hejdarn skrev:Jag tror att den hittar FOBen ibland fast den är utanför bilen. Jag har samma på min fast väldigt sällan.
Det är ju väldigt enkelt att kolla.
Du har två val för fob remember yes eller no. Ändra till no så är den funktionen borta.
Tutar den fortfarande så är det något annat !
Hejdarn skrev:Jag tror att den hittar FOBen ibland fast den är utanför bilen. Jag har samma på min fast väldigt sällan.
Det är ju väldigt enkelt att kolla.
Du har två val för fob remember yes eller no. Ändra till no så är den funktionen borta.
Tutar den fortfarande så är det något annat !
Sen är det ju även individuella val för resp. FOB... kolla att båda har samma inställningar (om du använder båda)