Däck

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
TeeITHigh
Nykomling
Nykomling

Däck

Inlägg av TeeITHigh »

Jaha, då hittade man knappen för att koppla ur antispin och upptäckte att det var ju hur roligt som helst. Tom med en automatare. Någon som kan tipsa om bra och billiga däck? (sökte men fann inget på forumet)
Berga
Nykomling
Nykomling

Re: Däck

Inlägg av Berga »

TeeITHigh skrev:Jaha, då hittade man knappen för att koppla ur antispin och upptäckte att det var ju hur roligt som helst. Tom med en automatare. Någon som kan tipsa om bra och billiga däck? (sökte men fann inget på forumet)

:lol: :lol: Där fick jag dagens gapflabb. Helt rätt , det är nöjesmaskiner vi har. Koppla inte in antispinnen igen. :D
C6 3LT -09 svart coupe A6
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Har kört med Falken däck på min C4, billiga o " lättspunna " + att det
blev väldigt långa o fina svartsträck !! :lol: :lol: !!
Användarens profilbild
Günter
Rookie
Rookie

Inlägg av Günter »

Däck vet jag inte något om men jag kan tipsa om att om man dubbeltrycker på den knappen så blir det ändå roligare. Fast det hade du kanske redan kommit på :mrgreen:
Günter
FLNZ
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av FLNZ »

Ännu roligare kan man ha om man trycker och håller in knappen i ca 8 sek, då stänger man av både "Active handling" och "Tracktion control" :)
TeeITHigh
Nykomling
Nykomling

Inlägg av TeeITHigh »

Jodå, jag har hittat dubbelklicket men begriper inte riktigt vad som händer. Visst, det spinner, spottar och fräser men vad gör dubbelklicket på en automatare?
FLNZ
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av FLNZ »

Dubbelklicket eller "Competitive driving" som det står i displayen är egentligen Traction control=OFF och Active handling=ON
Men det verkar som Active handling ingriper lite senare och är mer förlåtande vid hårdare körning i "Competitive driving mode"
TeeITHigh
Nykomling
Nykomling

Inlägg av TeeITHigh »

Aha. Jag läste ngt om att om man har växelväljareni S och Competitive driving Mode att den väljer lite högre varvtal och håller i växeln längre. Men inget om snabbare gasrespons eller snabbare växlingar i sekventiellt läge?
Skriv svar