Strålkastare gul -07
Strålkastare gul -07
Högerstrålkastaren till min gula -07a har börjat spricka och varken GM eller If vill betala. De som försökt byta glas säger att det är extremt svårt, ingen har lyckats. Hur kommer jag undan billigast? Minsta förslag emottages med största tacksamhet!
Senast redigerad av Ellghe den fre jun 07, 2013 21:37, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Strålkaster gul -07
Svårt men det går..har bytt på min.......ser ut som nya nu........har glas men dem är lite blästrade....Med vänlig hälsning,
Re: Strålkastare gul -07
Berätta mer..
Ta bort gummit o.s.v på lampan.värm ungnen till 180 grader.kolla platsen i ungnen först och lägg lampan på träklossar.ha lampan i ugnen ca 7 min..bryt isär men en stor skruvmejsel....värm med värmepistolen längs med lampan försiktigt om så behövs...tålamod behövs....men det går fint om jobbar snabbt och hjälper till med värmepistolen...men du....när du beställer glasen på ibay usa får du instruktioner med....gm orginalglasen finns där....ta aldrig på insidan glasen.....finns en speciell imbehadling på insidan....så gå in på ibay du grabben.....billigare kommer du ej undan...och det går fint med lite tålamod....
- Corinthian
- Corvettefanatiker
Glöm inte att ta bort alla fogrester från det gamla limmet innan du sätter ihop dom igen.sven erik skrev:Ta bort gummit o.s.v på lampan.värm ungnen till 180 grader.kolla platsen i ungnen först och lägg lampan på träklossar.ha lampan i ugnen ca 7 min..bryt isär men en stor skruvmejsel....värm med värmepistolen längs med lampan försiktigt om så behövs...tålamod behövs....men det går fint om jobbar snabbt och hjälper till med värmepistolen...men du....när du beställer glasen på ibay usa får du instruktioner med....gm orginalglasen finns där....ta aldrig på insidan glasen.....finns en speciell imbehadling på insidan....så gå in på ibay du grabben.....billigare kommer du ej undan...och det går fint med lite tålamod....
finns massor av how-to videor på youtube om detta.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Tack Sven Erik, jag hör av mig i morgon..
Och tack Corinthian för dina värdefulla uppgifter.
Ena lyktan på min -05a börjer se risig ut med så jag tänkte också byta båda. Men vilka linser skall man ta? Fått frågan om jag vill ha ECE eller domestic. Min är ju regbesiktad och besiktad med us linser så jag borde väl inte behöve ECE eller är det nåt man kan åka dit på sen? Och vad är skillnaden? Bara märkningen?
Mvh// Johan
Mvh// Johan