Nu har de varit dött här ett tag :O
Men lite har de hänt i garaget iaf

Mina fälgar börjar faktikst bli färdiga
En redo för att skruvas ihop
I tröttheten av att vetten legat i en miljon bitar såva ja å köpte mej en annan leksak så länge

Impreza STI -06

Inne på hjulinställning:
Åter till vetten, Min stackars bil som hänger i luften ;P
Fått ihop min modifierade låda nu iaf
Lådan utan backdrev, synkring & växel gaffel:
Har fräst av "yttersidan av gaffel 3mm för att annläggningen mellan synkringen och backen ska bli bättre och jag ska slippa de sabla skrapet och att backen inte vill ligga i, som så många vette ägare lider av.
Nerfräst gaffel
Andra sidan av lådan
Köpte nya styrningar till synkringen också då dom gammla såg lite trötta ut^^
Mejseln visar glappet (ca2mm) mellan synkringen och backdrevet när backen är ilagd
Nu är den helt synkad efter jag fräst av gaffeln och påså sätt flyttar synkringen längre emot drevet
Så här ligger gaffel orginal. Notera glappet mellan gaffeln och spåret i axeln där låsringen ska sitta, det är de material jag fräst bort 3mm.
I detta läge så är synkringen helt emot backdrvet och har då maximal anläggning, för att undvika att backen vill "hoppa ur" Detta är 2mm längre back än orginal
Här har jag satt din skimsen 1st 1mm på vänster sida och 2st 1mm på höger sida. Att jag valde att fräsa av 3mm var för att få maximal justermån
Synkrings sammansättningen
Översikt
Lådan med tub, så jag kan provväxla å se att allt lirar ihop
Kåpan rengjord
Åter monterad klistrad med motorsilicon
Lådan löstagen så jag kunde lägga den i våg och fylla olja
Även ny olja i diffen
Släpat ut grejerna för rengöring
Lyckades skada en drivaxel damsak så nu är vänster drivaxel demonterad och jag väntar på ny damask till den

borde komma imorrn
Har även plockat isät bromsoken för blästring och lackering
Maskerad för blästring
Satt i bultar för att inte blästra i gängorna
Suddig bild på helheten
Nya blästerskåpet
Blästrat vs orginal
Allt för idag
/Marcus