Sida 1 av 1

Line lock?

Postat: tor jun 22, 2006 20:11
av Kai P
Hej kompisar!

Nån som har koll på Line Lock och hur det funkar på en Vette, har ju en -75:a. och kostnader för det och hur avancerat är monteringen, har hört att SBP är inte så GLADA för det?
Tacksam för svar.
Trevlig midsommar på er Corvettevänner.

Ps. Frisk, snart bränner jag också gummi. Förut bar det iväg framåt i ruskig fart....Heja Mex....

Vette Rockar™

Postat: tor jun 22, 2006 21:09
av Endorfine
ja det är bara att skruva på framkretsen och koppla lite el + att du får lufta systemet.. :)
kostar ca: 7-800 kr

Postat: tor jun 22, 2006 21:33
av Kai P
Lär man inte gömma *knappen* till kontroll?

Postat: tor jun 22, 2006 21:38
av Kai P
Låter billigt för att bränna däck, typ 275:0r... men jag provar...
Återkommer med svar innan Power meet. Annars ser ni en *tok-kolande Vette där....

Postat: tor jun 22, 2006 22:21
av frisk
Har min linelock liggandes här... ska monteras när tid finnes. :wink:

Postat: tor jun 22, 2006 22:50
av Kai P
EEhh...Frisk!
Behöver DU Linelocks?
Trodde det bara var 350=startmotorer* som behövde det!
Ska nog utmana dig nån da...Med Mex.... :oops: 8) :lol:

Vette Rockar™

Postat: fre jun 23, 2006 10:22
av frisk
hehehe Ja med radialdäck behövs defenitivt ingen linelock men med slicksen på strippen så behöver iaf jag det för att dom ska bli riktigt varma :)

Postat: fre jun 23, 2006 13:28
av Keller
hur funkar linelock? =)

Postat: fre jun 23, 2006 14:42
av frisk
du låser fram eller bakbromsarna (beror på hur du kopplar in dom) med en knapp och då kan du stå still. med frambromsarna låsta och burna.
Kopplas linelocken in på frambromsarna så bromsar man sen trycker in knappen(relät) och släpper bromsarna så e fortfarande framhjulen låsta. Kopplar du in dom på bakbromsarna får du trycka in knappen först och sen bromsa så kommer inget tryck på bakbromsarna och du har då återigen bara låst frambromsarna.

Enkelt att montera och ibland nödvändigt att ha :)

Postat: fre jun 23, 2006 14:53
av Kai P
Frisk

Har du koll på vart man kan köpa denna leksak?

Vette Rockar™

Postat: fre jun 23, 2006 17:09
av Blueray
ja har en sån, tog en halvtimme o montera o är bra om man vill stå still o värma däcken o inte har så mkt pulver i maskin, betalade en 500ing av en kille som annonserar typ varje dag på nitroz.se, man behöver dubbekoningsverktyg att fixa bromsrören med, glad midsommar

Postat: fre jun 23, 2006 22:26
av frisk
vart du köper denna leksak vet jag inte men jag antar att du får tag på en i närmsta speedshop eller hos ecklers eler nåt. borde va lätt att finna och om det skiter sig så pm:a mig så kan du köpa min så får jagf ta hem en ny.... kein probliem som tyskjäveln skulle säga :D

Postat: lör jun 24, 2006 0:42
av Hånta
Tja Frisk

Har du tullat på Midsommar brännvinet nu eller :roll: .Skämt och sido man skulle kanske investera i en sådan sak :wink: .För om den nya motorn skulle bli för svag så kanske det skulle sitta fint med linelocks :twisted:

Lars

Postat: lör jun 24, 2006 10:55
av Keller
jag vill oxå ha... någon som har länk till någon sida där man kan se lite mer om det? =)

Postat: lör jun 24, 2006 12:41
av COOLMACHINE
Keller skrev:jag vill oxå ha... någon som har länk till någon sida där man kan se lite mer om det? =)
Här kan du köpa en linelock till bra pris. :wink:

http://www.biondoracing.com/RacerEssentials.shtml


8)

Postat: mån jun 26, 2006 23:04
av Kai P
Hej Frisk. Är din LineLocks att köpe?
VetteRock.....Mycket fulmotor. Men vi gillar våra...

Postat: mån jul 17, 2006 17:54
av frisk
Jo jag tänkte höra om nån som har installerat ett linelock har lust att beskriva hur ni gjorde med den? Alltså var ni placerade den och hur ni löste övergången (om det var en sådan) från linelock till fördelarblocket. Jag ville nämnligen koppla samman dessa 2 till ett och förlänga staget som blocket sitter på. Men jag fick inte tag i nån sådan nippel utan nu måste jag ha en bit rör emellan. Och då blir det genasy svårt att kona. Hur har ni andra löst den biten eller e det så att ni har placerat linelocket nån annan stans??

:roll:

Postat: mån jul 17, 2006 22:43
av frisk
Någon???? :roll:

Postat: tis jul 18, 2006 0:26
av Blueray
ja satte min mot hjulhusets baksida ca 2 decimeter ovanför fördelarblocket, tog bara bort röret som sitter mellan bromsvätskebehållaren (det främre går ju till frambromsarna), kapade röret och konade ändarna med verktyg ja beställde på hansen racing för ett par hundralappar, kan ta kort om du vill, sen köpte jag en växelspaksknopp från B&M med knapp på sidan som ja koppla till linelocken, funkar klockrent

Postat: sön mar 30, 2008 12:48
av moto4all
vet att tråden är gammal, men skulle gärna se bilderna sammt vilka verktyg och vart du köpte knoppen

Postat: mån mar 31, 2008 12:20
av Endorfine
jag har en ny line lock i kartong om någon vill köpa en.
pris 500 kr

Re: Line lock?

Postat: fre jun 04, 2010 13:33
av R0ffe
Blåser liv i en gammal tråd med en följdfråga, om man monterar som Blueray, får inte blocket med kontakten för bromskretsfel frispel då? (Kommer inte på vad det blocket heter på engelska just nu!)
Men tydligen har vissa monterat på detta vis, medan andra har kopplat efter blocket och monterat ett T-koppel och pluggat ena utgången.
Tycker mig minnas att blockets funktion är ändrat på senare C3:or, stämmer det?
Kör ni med relä mellan knapp och spole, eller håller dessa små inbyggda strömbrytare för strömmen?

Re: Line lock?

Postat: fre jun 04, 2010 18:22
av Chrippe
Line lock finns hos (Hansen Racing) Spånga #MOR 44050. Kostar 1850:- Lager vara. Katalog sidan 178.

Re: Line lock?

Postat: mån jun 07, 2010 23:22
av micvette
Summit USA 60-70$ för ett line lock system med knapp sats o alltihop kommer nog att ta ett till min dragrace bil därifrån då jag samtidigt passar på och tar en 3 step modul till msd'n.



Ps har ni nån rakt fram åka träff där man kan pröva sin 350" nästan orginal.... ?

Gärna då förstås i Mälar regionen bor på Taxfree ön :mrgreen:

Kör så det ryker :wink: