Sida 1 av 1

C6 kompressor

Postat: ons feb 15, 2006 13:04
av Niken
Hej!!

Tänkte presentera mig lite kort på ert forum.
Jag heter Niklas Johansson och kommer från Lidköping. Håller på mycket med bilar och motorcyklar.
Tänkte bara berätta att jag köpte mig en manuell Corvette C6 2005 europamodell häromdagen.

Beställde även ett Kompressorkit, headers och racekattar i veckan.

Tänkte bara berätta det för er så ni vet att ni har en försökskanin..:)

Postat: mån mar 27, 2006 19:32
av AndersC6
Kul med kompressor! Vilket kit blev det ? Och vilket avgassystem?

Kitt.

Postat: tis mar 28, 2006 10:00
av Niken
Det blev Procharger samt Dynatech headers och racekattar, har inte köpt slutburkarna än pga att man inte vet om det behövs när man ha andra headers o kattar men vi får se.

Corsaljudet,

Postat: tis mar 28, 2006 10:17
av andsan
Hej och grattis till en fantastisk bil :D

Jag är inte lite avundsjuk ska du veta. :(

Angående ljudet så håller jag med dig att det låter härligt men min personliga smak ligger lite mera åt det mer klassiska "dunkaljudet" utan at det för den skull ska låta som en gammal trött 60 tals Impala. :wink:

Hoppas att jag kan :shock: (hinner) se dig på vägarna i sommar när du forsar fram på vägarna.


Ha det bra.

Postat: tor mar 30, 2006 22:57
av rma298
Var försiktig med laddtrycket, du lär kröka vevstakarna och även skada ramlagererna om du plockar ut mer än c:a 100 hp mer.
Du behöver också mappa om datorn, det kan Vette.se fixa i maj månad.

Lycka till
Mikael H

Då lär jag nog kröka dom..

Postat: tor apr 06, 2006 10:29
av Niken
Då lär jag nog kröka dom iaf..

Ska ju plocka ut dryga 200Hk mer så det ser inte bra ut isf. Ska iofs inte ladda mer än 6-7psi så det är nog inga större probs. Vet inte vart du hört att man kröker stakar mm vid mer än 100hk mer men?? Dock spricker blocken vid lite för höga ladd har jag hört.

rma298 skrev:Var försiktig med laddtrycket, du lär kröka vevstakarna och även skada ramlagererna om du plockar ut mer än c:a 100 hp mer.
Du behöver också mappa om datorn, det kan Vette.se fixa i maj månad.

Lycka till
Mikael H

Postat: sön apr 09, 2006 10:11
av rma298
Kolla på LS7 motorn, 505 hp, där har de smidda titan-vevstakar bl.a.

Postat: sön apr 09, 2006 17:24
av Niken
Ja visst har den det men den lär man nog kunna plocka ur minst 700hp med kompressor.

Se bara på LS6 an den håller ju fint och då ska ju LS2an vara hållbarare..


Men vi får väl se. En ny bottendel kostar ju inte skjortan som tur e.

Postat: sön apr 09, 2006 17:55
av Jake
rma298 skrev:Kolla på LS7 motorn, 505 hp, där har de smidda titan-vevstakar bl.a.
och vad har det med saken att göra?? En kompressormotor går ju mycket mjukare än motsvarande sugmotor..

Postat: lör apr 15, 2006 20:14
av KrilleN
Niken.

Var det dig jag mötte idag på 44an, en blå C6a? Jag kom i en röd Camaro och hade en 72a vette bakom mig.

Postat: lör apr 15, 2006 21:23
av Niken
Jupp

Var det din nya?

Postat: lör apr 15, 2006 22:35
av KrilleN
Min nya?

Satan vad snygg din vette var :) Snygg färg.

Postat: tor apr 20, 2006 14:58
av rma298
Niken,

Hur går det med din kompressor, sitter den i?

Kompressorn.

Postat: tis apr 25, 2006 12:32
av Niken
Idag kommer kompressorkittet hitlevererat.

Så imorgon eller på torsdag ska jag börja montera.


Äntligen.

Postat: tis apr 25, 2006 14:10
av frisk
Såg ut att vara ett fint kit! Hälsa Jonas och Janne från mig.... :D