
Att jag sen har meckat med densamma i mitt trånga garage där knappt dörrarna går att öppna, gjorde bara hela upplevelsen ännu bättre.
Prestandan var ungefär vad jag hade räknat med gånger 100. Jordens ös när gaspedalen går i golvet och ett v8 vrål som gjorde att varenda hårstrå reste sig på kroppen.
Väg hållningen är väl inte så mycket att prata om, bilen var ungefär som en kokt spagetti på vägen. Helt klart en "raktfram" bil.

Självklart gick vajern till hastighetsmätaren av, men jag hann med 3 minuters marginal till Hansen Racing för att införskaffa en ny vajer och packning till en ventilkåpa som sölade olja. Vajern har jag varken hunnit eller orkat byta, men nu sölar hon inte längre ner med olja och inte heller lämnar en rökridå likt Batmobilen bakom sig av oljan som droppade ner på headersen.
Självklart gick även en upphängning av ena avgasröret av, men vad kan man förvänta sig av en bil som i princip stått still i 32 år.
Efter lite pyssel med olika kambrickor till acc pumpen verkar även det fungera.
Imorgon blir det att hämta en "arbetsorder" på besiktningen. Sen blir det nya tag igen

Brum brum !!
Vi ses !