Sida 1 av 2
Z06
Postat: mån mar 29, 2010 10:19
av Snoopy
Jahapp! Då var man nybliven ägare till en Z06á! Fattade aldrig riktigt vad som hände..... Bara provkörde och sen gick det av sig själv! Kunde aldrig trott att det skulle vara en sån BRUTAL skillnad mellan bilarna men nu fattar jag! Denna våren kommer att bli minnesvärd!
Re: Z06
Postat: mån mar 29, 2010 17:38
av Nice car
Bara säga grattis kör försiktigt bara lätt bli av med lappen i en sån kärra

Re: Z06
Postat: tis mar 30, 2010 6:20
av Max M
Grattis! Ungefär samma här. Upptäckte i Kalmar att jag var på väg hem i en röd Z06
Hur gick det med rabatten??
// Max
Re: Z06
Postat: tis mar 30, 2010 15:33
av Snoopy
Rabatter är överskattade...... Nej det gick väl ganska bra antar jag! Bara att gratulera dig oxå då till en fantastisk bil ! Ska ta ut min nu en liten tur i vårsolen!
Re: Z06
Postat: tis mar 30, 2010 18:39
av Max M
Ställer på 1: a april. Då kommer solen.
// Max
Re: Z06
Postat: tis mar 30, 2010 19:26
av Corinthian
Grattis till köpet!
Jag håller med till fullo; man förstår inte skillnaden innan man provat en Z06'a.... Böt själv förra hösten och har inte ångrat det en sekund!
1/4 ska det ut o köras!
Re: Z06
Postat: ons mar 31, 2010 20:42
av camacho
1/4 verkar vara ett magiskt datum, jag ställer oxå på då, så vi kanske syns. Men.... jag har bara en C-6:a.
Re: Z06
Postat: ons mar 31, 2010 21:48
av logarytm
Hur ser era vägar ut med grus och så ? Här har dom börja sopa lite, men mycket är kvar....väntar med att ta ut den tills allt är borta, vill inte ha blästrad front !

Re: Z06
Postat: ons mar 31, 2010 22:23
av Lars Jakobsson
camacho skrev: Men.... jag har bara en C-6:a.
Bara och bara, stoppa dit en kompressor så kan du studera Z06:or i backspegeln

Re: Z06
Postat: tor apr 01, 2010 8:12
av Snoopy
Det är inte bara..........! Kommer kanske ner och ser på din bil i helgen Lars!
Re: Z06
Postat: tor apr 01, 2010 8:59
av Corinthian
Lars Jakobsson skrev:Bara och bara, stoppa dit en kompressor så kan du studera Z06:or i backspegeln

Nja, inte riktigt väl?
Det behövs mer än efffekt om man ska köra ifrån en Z06... Väghållning och bromsar är viktigare....
Arkangas (62an?) hade ju snabbare varvtider än marcus TIR (goa2head) på KM'et... å då har väl TIR vetten 400-500 hk mer än Arkangas
Re: Z06
Postat: tor apr 01, 2010 12:52
av 745
Tack vare Corvette Serien kommer vi nog veta betydligt mer om hur man ska preppa en Corvette efter sommaren.
Vilken förare/bil tror ni är snabbast

Kommer någon ZR - 1 vara med

Re: Z06
Postat: tor apr 01, 2010 18:14
av Corinthian
Jag tror nog Marcus (TIR), Christer Arkangas eller Mothander (Castrol) blir snabbast...
Re: Z06
Postat: fre apr 02, 2010 8:55
av Max M
Körde en runda i går

Jä¤#"&ar vad den går. Blir hård kamp för att behålla kortet.
// Max
Re: Z06
Postat: fre apr 02, 2010 20:51
av Lars Jakobsson
Snoopy skrev:Det är inte bara..........! Kommer kanske ner och ser på din bil i helgen Lars!
Det hoppas jag, du är välkommen!
Re: Z06
Postat: fre apr 02, 2010 20:54
av Lars Jakobsson
Corinthian skrev:Lars Jakobsson skrev:Bara och bara, stoppa dit en kompressor så kan du studera Z06:or i backspegeln

Nja, inte riktigt väl?
Det behövs mer än efffekt om man ska köra ifrån en Z06... Väghållning och bromsar är viktigare....
Arkangas (62an?) hade ju snabbare varvtider än marcus TIR (goa2head) på KM'et... å då har väl TIR vetten 400-500 hk mer än Arkangas
Beror väl på om man menar rak fram eller i kurvor.
Bromsar från Z06 kostar runt 20 nya, väghållningen är inget större problem för oss iallefall.
Vad jag vet hade inte Tir mer än runt 600 i motorn förra året vilket innebär att 62:an alltså har 100-200hp totalt?
Re: Z06
Postat: fre apr 02, 2010 22:51
av Corinthian
Lars Jakobsson skrev:Vad jag vet hade inte Tir mer än runt 600 i motorn förra året vilket innebär att 62:an alltså har 100-200hp totalt?
den informationen jag fick var att TIR hade 900 i motorn och enligt 62an's garaget sida så har han "396 hk på bakhjulen => c:a 435 hk på svänghjulet"
Re: Z06
Postat: mån apr 05, 2010 8:23
av Lars Jakobsson
Corinthian skrev:Lars Jakobsson skrev:Vad jag vet hade inte Tir mer än runt 600 i motorn förra året vilket innebär att 62:an alltså har 100-200hp totalt?
den informationen jag fick var att TIR hade 900 i motorn och enligt 62an's garaget sida så har han "396 hk på bakhjulen => c:a 435 hk på svänghjulet"
Är helt säker på att den inte hade några 900, på action meet körde markus 12,2/189km/h tror jag som snabbast med R´-däck.
Rätta mig om jag har fel, men nånting stämde inte med bilen då och hästkrafterna bör ha varit runt 5-600 i motorn som bäst.
Re: Z06
Postat: mån apr 05, 2010 10:14
av Corinthian
Lars Jakobsson skrev:Rätta mig om jag har fel, men nånting stämde inte med bilen då och hästkrafterna bör ha varit runt 5-600 i motorn som bäst.
Åfan! Du har nog rätt.
Re: Z06
Postat: mån apr 05, 2010 12:53
av Jake
Lars Jakobsson skrev:
Är helt säker på att den inte hade några 900, på action meet körde markus 12,2/189km/h tror jag som snabbast med R´-däck.
Rätta mig om jag har fel, men nånting stämde inte med bilen då och hästkrafterna bör ha varit runt 5-600 i motorn som bäst.
och hur snabbt körde mackan på clubmästerskapet
Sedan har vi även "vette.se" gamla röda som kanske kan vara med i toppen också.
Re: Z06
Postat: mån apr 05, 2010 15:56
av Lars J
En C-6 med kompressor blir ingen Z06, det skiljer betydligt mer än så mellan bilarna. Detta har belysts i tidigare tråd med bl.a inlägg av Anders Rosvall. På en kurvig bana så är en duktig förare viktigare än mycket krut i maskinen. Jag har sett Cooper SS med styvt 200 hk rasta en Viper på Knutstorp, det han förlorade på rakan tog han igen med råge i de kurviga partierna så efter några varv var Vipern efter i mål!!!!
Och för att återknyta till tråden! LYCKA TILL MED DIN Z06 Snoopy!
/Lars/
Re: Z06
Postat: mån apr 05, 2010 20:35
av Lars Jakobsson
Jake skrev:Lars Jakobsson skrev:
Är helt säker på att den inte hade några 900, på action meet körde markus 12,2/189km/h tror jag som snabbast med R´-däck.
Rätta mig om jag har fel, men nånting stämde inte med bilen då och hästkrafterna bör ha varit runt 5-600 i motorn som bäst.
och hur snabbt körde mackan på clubmästerskapet
Sedan har vi även "vette.se" gamla röda som kanske kan vara med i toppen också.
Ingen aning, men om du vet det så kanske du har lust att dela med dig?
Re: Z06
Postat: mån apr 05, 2010 20:37
av Lars Jakobsson
Lars J skrev:En C-6 med kompressor blir ingen Z06, det skiljer betydligt mer än så mellan bilarna. Detta har belysts i tidigare tråd med bl.a inlägg av Anders Rosvall. På en kurvig bana så är en duktig förare viktigare än mycket krut i maskinen. Jag har sett Cooper SS med styvt 200 hk rasta en Viper på Knutstorp, det han förlorade på rakan tog han igen med råge i de kurviga partierna så efter några varv var Vipern efter i mål!!!!
Och för att återknyta till tråden! LYCKA TILL MED DIN Z06 Snoopy!
/Lars/
Nej, det blir ingen Z06.
Men om du räknar in pris skillnaden och hur mycket uppgraderingar du kan göra för dom pengarna så ser du ganska snart att C6:an blir snabbare även på bana.
Det förutsätter naturligtvis att man kan plocka fram lite grejer till bra priser..
Vi gav tex 26 000 för hela kompressor kittet importerat och klart..
Re: Z06
Postat: mån apr 05, 2010 21:34
av vette.se
Nja, inte riktigt väl?
Det behövs mer än efffekt om man ska köra ifrån en Z06... Väghållning och bromsar är viktigare....
Arkangas (62an?) hade ju snabbare varvtider än marcus TIR (goa2head) på KM'et... å då har väl TIR vetten 400-500 hk mer än Arkangas
Arakangas hade mycket bättre däck som är nära nog slicks(Hoosier R6or), Mackan körde på Toyo R-däck som var hala som tvål efter två varv så det gick mer på tvären i kurvorna, att den sen pajade sista varvet gjorde inte saken bättre. Tror han hade omkring 550 bakhjulshästar på KMet, vill minnas att han körde på mitten tior på strippen.
Re: Z06
Postat: tis apr 06, 2010 6:28
av Max M
Ännu en tråd fördärvad med ovidkommande tjafs. Det handlade ursprungligen om Snoopy och hans nya Z06.
// Max
Re: Z06
Postat: tis apr 06, 2010 8:36
av vette.se
Max M skrev:Ännu en tråd fördärvad med ovidkommande tjafs. Det handlade ursprungligen om Snoopy och hans nya Z06.
// Max
Välkommen till den digitala världen

Re: Z06
Postat: tis apr 06, 2010 9:17
av Lars J
Då är vi två som fattat vad tråden ursprungligen handlade om - det är ju alltid något Max
/Lars/
Re: Z06
Postat: tis apr 06, 2010 9:21
av Snoopy
Spelar ingen roll! Z06 är har jag märkt en HELT annan bil....... Regn och slask nu men kan knappast vänta tills det torkar upp och blir lite mera fäste! SÅÅ ROLIGT!!! Provade att skriva ett inlägg under Import men det verkar inte som om någon läser där? Provar väl här iställlet då. Nån som har handlat via
http://www.tirerack.com och vet om hur det funkar med frakter och sådär?
Re: Z06
Postat: tis apr 06, 2010 9:58
av Corinthian
Jag har varit i kontakt med dom ang. köp av OZ fälgar (som jag sedan tog genom Ralphs Däck för ungefär samma pris).
Såhär sa dom om frakt mm på 4st fälgar:
"Freight is $317.33 USD to ship the entire order. It will be delivered via FexEx International. 3-5 business days. All taxes, duties, customs....(etc.) are your responsibility."
Tyvärr är det nog så att man sedan får betala moms på hela beloppet, inkl. frakt, men bara tull på själva varorna.
Kolla med Anders på vette.se, har för mig att han köpt en del därifrån.
Re: Z06
Postat: tis apr 06, 2010 10:17
av Snoopy
Ok......så om man inte har en kompis eller liknande som ska ta hem en bil så blir det ganska bra pris på dom däcken oxå..... Få ta & bita idet då och beställa här hemma.... Haha! Bra fötter måste ju oxå ha bra skor!!!!