jyrgil skrev:Man kanske kan maskera bakom texten om man känner för det?Att jag frågade om skillnaden mellan böjen och pipsen var att det finns en pipes i rostfritt så det borde ju smälta ihop bättre kanske(tror den va dyr men rostfritt e rostfritt).Kommer säker att fråga dig mera saker men som sagt jag gillar ditt koncept.Har du någon erfarenhet med vad du hade tidigare och det du har nu typ ,vrid, piggare, bottendrag, etc positiva och negativa erfarenheter MVH
Det är bara att fråga på! Hehe, jo tidigare "version" av bilen var som den kom från USA. Det satt fel motor i (en smallblock, ska vara bigblock orginal) som gick på 5-7 cylindrar utan tomgång så man fick hålla foten på gasen hela tiden. Sidepipsen satt det reverse flow dämpare, men det spelade nog ingen roll för motorn hade kanske 100hk kvar ändå:) Däcken var från tidigt 80-tal och dämparna kunde man trycka ihop förhand så att det "klonkade". Ena hälften av bussningarna var borta och andra hälften såg ut som.. ja inte så bra.
Min erfarenhet av att byta från sunk-motorn till en nybyggd motor med 554 bromsade hästar och hela drivlinan + hela chassit renoverat... är begränsad. Jag har bara kört upp och ner för garageuppfarten än
H-pipen gör enorm skillnad i ljudvolym, framförallt under 2000rpm. Från outhärdligt högt (lomhörd efter 10 min) till lagom på tomgång med endast en h-pipe. Jag har spelat i hårdrocksband så jag är inte jättekänslig för höga ljud, men 11 i komp och bigblock med maxFlow-dämparna är högt UTAN h-pipe. Med h-pipe så fördelas pulserna på bägge sidorna, funkar kalas. Jag tycker inte karaktären på ljudet ändrades.
Skulle jag köpa allting nytt (men jag hade ju sidepipsen redan) så skulle jag välja rostfritt. Så ta rostfritt du;)