Corv1-Micke skrev:
Jag var med och hjälpte till med däckbyten mm på Lingenfelterbilen den dagen.
Bilen hade strax tidigare presterat flera 11,6 repor. Men väl på plats med Gullabo bakom ratten började motorn misstända. Vi hade inte mycket tid till felsökning, men bla bytte vi MSD boxen. Detta hjälpte tyvärr inte. Gullabo tyckte om bilen, men tyckte den var slö så fort den misstände...
När det var för sent, fann vi att det var 2st tändkablar som var kraftigt sönderbrända av headdersrören...
Vad den hade presterat på superstage med hela tändkablar vet vi ju inte... Troligtvis lite snabbare än 1:26,28...
/ Micke
Ja det är inte alltid det går som man vill, (var ner på Mantorp i helgen), Men det blev i alla fall en bra Fest!
Nu bli jag riktigt nyfiken och vill veta mer om den här bilen. Jag antar (rätta mig om jag har fel) att den förutom preppad motor & drivlina, uppgraderade bromsar, fjädrar, stötdämpare, krängare även var försedd med chassiförstärkningar, men i vilken omfattning

(bur?)
Hur mycket bantad var den

(plastfönster, inredning?)