Viktigast av allt! Den väger ju typ 100kg mindre vilket e bra för accet hehewolv skrev:Har iofs rostfria headers, men nevertheless, jag håller med dig Frisk. Känns bäst att lösa problemet genom att montera in en ministarter istället. Man får ju en massa annat bra på köpet, t.ex. att den kräver mindre ström och det är bra eftersom det nog oftast kommer att bli kortare turer, vilket leder till att generatorn får dålig chans att ladda batteriet.
Det får bli vinterns projekt. Om man monterar en ministarter och en värmeplåt mellan den och headers:en så borde man väl vara garderad tycker jag....?
Regbesiktning av min 72:a
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Re:
Hur är det med Halvljuset och asymmetrisk ljusbild?Sven-Eric skrev:Hej wolf !
Om du monterar h4 insatser med positionsjus kan du behålla
glaset på blinkersen fram.bara att spärra lyserna i sitt övre läge
med ventilen under ratten.sedan kan du enkelt koppla tillbaka
till oranga positionslysen efter besiktningen
...jag ser att det på min -79:a sitter "konstiga" lampor och jag antar att jag inte har asymmetrisk ljusbild och borde byta till t.ex. sådana "H4-insatser" som Sven-Eric nämner ovan.
Någon som har bra tipps på vart man hittar lämpliga ersättningslampor utan att bli ruinerad? Xenon-kit hade kanske varit coolast, men jag vet inte, det kostar ju en del!
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
Re: Regbesiktning av min 72:a
H4 insatser har Hansen R.,billigt med eller utan p-lampa,200-250:- st,passar direkt,standard storlek,funkar till både hel o halv utan byte kontakt.
mvh Nybbe
mvh Nybbe
-68 T-top 327 aut
-75 T-top såld
ccs 2650
-75 T-top såld
ccs 2650
Tjena grabben. Jag köpte min -70 corvette i våras förra året. Den var en USA import precis som din. Den va reggbesiktigad och redo för svenska vägar innan jag köpte den. Så här ser det ut på min mätartavla ( inte snyggt alls men fullt lagligt eftersom den gick igenom med "klisterlapparna".
När man tänker efter lite här så blir det olika fort beroende på hur lång man är..en liten kille han får köra sakta
medans dom stora killarna dom får brassa på !
..men som sagt ..helt lagligt. Sätt dit klisterlapparna ( ev. fota av bilden med din mobil å ta mitt reg. nr. ASL 773 då kan du visa Besiktningsmannen utifall han skulle komma på att vara jävlig på någe vis...Dom vill väl visa att dom har makt ibland kanske ) Grr..gick inte att ladda upp bilden var för stor...vet inte hur man gör för att förminska den. PPM a mig ditt mob. nr så sms ar jag den till dig istället.
När man tänker efter lite här så blir det olika fort beroende på hur lång man är..en liten kille han får köra sakta

*****1970 CORVETTE STINGRAY 454*****
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Jag har för mig att jag sett någon som hade insatser med klarglas och typ LED-angeleyes!?
Eller kan det vara Xenon-lampor jag far efter?
Eller kan det vara Xenon-lampor jag far efter?
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79