Jag la på en rejält tjock sträng av den suveräna silikonet "Right Stuff" (typ en cm tjock) och la sedan på insuget löst. De har förresten blivit allt svårare att hitta denna silikon men den går att beställa från skruvat.se för vettiga pengar.
Alla insugsbultar dras med fingrarna och sedan får silikonet härda under minst ett dygn innan man drar insugsbultarna till moment (då korvar ju silikonet ut lite och gör det i princip omöjligt för läckor oavsett hur mycket tryck det är i vevhuset). När jag gjort såhär så har det aldrig läckt! Fick tipset av http://www.blowerworks.net (under "downloads" finns det ett dokument som handlar om "sealing the china wall", finns även annat mkt intressant om t ex bränslesystem/pumpar för C4).
Sedan är det ju gummitätningarna till vetilkåporna som också kan vara lite knepiga att få dit men om man pedantiskt får bort allt fett från både kåpan och topp samt torkat av själva tätningen med rödsprit så läcker det inte. Tätningen är ju som ett gummiband och behöver sträckas ut för att fås på plats. Med eftermarknadskåpor så brukar det vara svårt att få dessa att stanna på plats-om man tejpar fast packningen med isoleringsband i varje hörn på kåpan och sedan lägger kåpan på plats så går det att dra ut tejpen utan att packningen följer med.

Nu visade det sig att oljepickupen trots justering och en massa mätning hamnade lite högt så nu får gassvetsen fram igen-det är väldigt lätt att det blir lite småfel så man får ju hela tiden kontrollera och sedan kontrollera igen
